úterý 22. července 2014

Parkerův nový časopis, herbicidní novinky a vodnatý Bušek

100-pointsRobert M. Parker Jr. promluvil o svém slavném stobodovém systému a podělil se o další moudra, to vše u příležitosti představení nového luxusního lifestyle magazínu pojmenovaného… 100 Points by Robert Parker. Časopis bude vydávat německá Hubert Burda Media ve spolupráci s Parkerovým The Wine Advocate, tradičním vinným magazínem dnes majoritně vlastněným investory ze Singapuru. Právě singapurská divize Burdy se na něm podílí nejvíce, ostatně s Wine Advocate už spolupracuje i na dalších projektech. Půjde o čtvrtletník a víno bude tvořit jen zlomek obsahu, další části se budou týkat top gastronomie, bydlení, špičkového řemesla, věcí na míru a tak. Prostě zaměření na osoby s co největším množstvím volných finančních prostředků, HNWI a korporátní hlavouny :-) Na rozdíl od Wine Advocate bude časopis přijímat inzerci, tedy pokud se nebude týkat vína. Burda má i u nás silné zastoupení, ale nepředpokládám, že se magazín objeví v dalších jazykových mutacích, cílovka si ho jistě zvládne přečíst v angličtině.

A něco ze světa vinařské chemie. Lodi, jedna z vinařských oblastí centrálního údolí Kalifornie, byla nečekaně zasažena herbicidy. Podle všeho jedna společnost likvidovala vegetaci na nedalekém ostrově za pomoci Polaris SP (imazapyr) a Roundup Custom (glyfosát) a vítr zavál tyto látky i na vinice zhruba dvou stovek pěstitelů. Ti teď zjišťují, nakolik se látky projeví i v hroznech. Nezávidím. Další studie (po dřívější statistice dětí farmářů) spojuje vliv pesticidů na těhotné, především ty v druhém a třetím trimestru, s vyšší pravděpodobností autismu u dítěte. A podle výsledků testů Liquor Control Board of Ontario prý obsahuje čím dál více vín kobalt, zatím nejsou k dispozici žádné detaily, ale rozhodně je to zajímavé. Jak praví slogan university na Marsu v seriálu Futurama: „Knowledge Brings Fear“.

Kde má mít prostý lid nějaké životní jistoty? :-) Sklepmistra jim padělají, medvěd už není co býval a teď další rána! Starý dobrý Bušek z Velhartic je samá přidaná voda a syntetický glycerol. Vzorek byl zakoupen v MAKRO Cash & Carry, které ho předpokládám bere ve velkém přímo od výrobce, takže prasení (rozuměj „problém při vstupní kontrole dovozu z Moldávie od dříve spolehlivého partnera“ nebo jak to chtějí vysvětlit) jde přímo za Vinium Velké Pavlovice. Není to zdaleka jejich první průšvih (někdo sklepmistra, co je v podstatě jen obarvená oslazená voda?) ani v tomto roce a tahle firma je i jedním z nejstabilnějších dlouhodobých přispěvatelů k pofidernímu dovozu v lahvích, které se na první pohled tváří jako domácí. A jako bonus davy po celé republice nakupují „jejich“ sudovku. Každý svého štěstí strůjcem, ale já bych si od nich nekoupil už ani flašku, ze základních řad ani omylem a s podobným přístupem ani nic „lepšího“. Mimochodem taková perlička pro pobavení… Vinium je vlastníkem trademarku VOC Velké Pavlovice :o)

Komentáře používají Disqus