Omlouvám se, že na vás teď s články moc nemyslím, konec června a července byl pracovně hodně náročný a pak jsem tradičně prchnul na Šumavu a do lesa, vína chladit v potoce. Upřímně v tu dobu jsem vinnou chladničkou nechladil ani doma. Kdo tu sleduje mou ságu k tématu, tak vězte, že má nové episody. Tohle je takový deníčkový zápisek pro potěchu všech škodolibých mezi vámi ;-) Ale ne, možná to pro někoho bude zajímavá zkušenost. A já pevně doufám, že následujících 10-20 let budu doma spolehlivě chladit a podělím se s vámi o poznámky k vínům, která snad všechna ta příkoří ve zdraví přežila…
Celý příběh začíná v lednu 2024, kdy mi vybouchla stará vinotéka – do té doby po 16+ let jinak spolehlivě fungující kousek od Liebherru – a ohodila lahve olejem. Nic moc. Alespoň se to ale stalo v zimě a mohl jsem do vyřešení problému udržovat v pracovně chlad. V půlce února už jsem znovu chladil, sáhl jsem po top řadě od Haieru, krom vyloženě vyhovujících parametrů (velikost, spotřeba, pevné dveře etc.) mne zlákalo i jak je tichá a že nabízí prodlouženou záruku, až 20 let na kompresor. Z nové vinotéky jsem se radoval do zimy, kdy znovu odešla. Na vinně byl únik chladící kapaliny. Servis proběhl rychle, kapalina byla doplněna, jen aby po dvou týdnech lednička znovu přestala chladit. Při další návštěvě technik uznal, že opakovat stejný úkon nemá cenu a navrhl výměnu chladničky za jiný kus. Veškeré ty operace a opravy sebou samozřejmě nesou vyndat 200 lahví a zas je tam, pokud možno do stejných polic jako předtím aby úplně nerozhodilo skladový seznam, naskládat. Ale znovu alespoň pozitivní, že se celé dělo v zimě.
Vína ležela všude po pracovně a já čekal, až si chladničku odvezou. Samotné stěhování celé té obludy taky není žádná radost, bez přesouvání nábytku na chodbě se to neobejde. Pak jsem čekal, kdy dorazí nová. Bohužel stejný model nebyl rozumně k dispozici a termín dodání se protahoval. Otrava. Ale samozřejmě chápu, že řeším extrémně „First world problems“, v kontextu současného dění ve světě. Nakonec jsem si nechal vrátit peníze a začal hledat znova od začátku. Abych narazil na stejnou chladničku u jiného prodejce a navíc znatelně levněji! Paráda. Zakoupeno, dovezeno, naplněno a v půlce letošního ledna znovu chladíme! Radost vydržela do konce července, kdy vinotéka odešla přesně stejným způsobem jako předchozí kus. Upřímně v ten moment jsem už přemýšlel, že oprava snad ani nedává smysl a vysolím peníze za nějakou jinou značku / řešení, protože na tohle nemám nervy. Vyskládal jsem lahve a čekal ne servisního technika. Bohužel tentokrát uprostřed léta.
Technik u mne moc času nestrávil, po chvilce měl jistotu… měl jsem tu smůlu, že i u druhého kusu narazil na šarži, která měla nějak špatně ošetřený výparník. Po nějaké době se v něm udělají mikropraskliny a chladící kapalina postupně uteče. Už je to známý problém, který si podle všeho týká nemalého počtu těchto chladniček. Takže chvilka čekání na náhradní díl, další návštěva technika a vína už jsou zase hezky v chládku. Vydrží chladnička tentokrát nějakou rozumnou dobu, nebo odejde z jiného důvodu? Samé otázky! Každopádně slibuju, že jestli budou vína studená i zítra, tak nějaké pěkné otevřu a něco k němu napíšu! :-)