čtvrtek 9. září 2010

Nalévání sektu, čištění zubů, WineMatch a Fénix

pena_sekt Vím, že dneska není pátek, kdy sem články o různých „zajímavostech a pitominách okolo vína“ dávám častěji, ale nemohu si pomoct. Kupříkladu teď mne moc pobavil výsledek jedné studie, která říká, že šampaňské bude lepší, pokud ho do sklenky budete nalívat podobně jako pivo, tedy po stěně! Přesněji se díky tomu ztratí mnohem méně bublinek, než při běžné metodě. To jsou věci, co? Udržení bublin pomáhá i nízká teplota. Takže pro příště – sklenku naklonit a podchlazený sekt nalévat pomalu po stěně. Měření množství bublinek v laboratoři je jistě zábavná aktivita, ale dost by mne zajímalo, jak by dopadla taková slepá ochutnávka. Vyzkouším a dám vědět…

Jsou vína, která vám zanechají zuby obarvené pěkně do fialova. A po několika větších degustacích, kde jsem postupně ochutnal a vyplivl několik desítek červených vín, jsem si myslel, že barvu ze rtů a zubů už nikdy nedostanu. Pro případy, že vás něco takového stresuje a specielně na nějaké společenské akci chcete mít stále zářivý úsměv i potom, co jste si dali pár doušků červeného, jsou tu Wine Wipes! Prostě vylovíte z krabičky čistící polštářek (vypadají jako ty na odličování) a utřete si s ním zuby a ústa (v krabičce je zrcátko, které vám pomůže najít ta nejvíce zasažená místa), výrobek je prý schopen také vyčistit/neutralizovat patro (na degustacích se na to používá sousto pečiva) a připravit vás na další víno. Jo a má to jemnou pomerančovou chuť, co se s vínem nijak nebije. Tady k tomu máte i video. Já vám teda nevím… asi zůstanu u soust chleba a čištění zubů, když je to potřeba. Každopádně si říkám, jaké další příslušenství k pití vína se ještě objeví. Chybí vám na trhu něco? :o)

winewipes


Hodně mne pobavil „překlad vinného lístku“, místo jmen vína je uvedeno, co ve skutečnosti konzument vidí zapsáno, resp. si myslí. Obrázek docela dobře ilustruje, jak to v restauracích funguje. Obzvláště položka zapsaná největším písmem je velmi výstižná…

Inspirace pro naše obchodníky s vínem - www.winematch.com. Používají takový jako že „detailní profil vína“, prostě další marnou snahu nacpat čistě subjektivní popis do tabulky, díky které jsou schopni vám doporučit „podobná vína“. Buď si vyplníte ten terčík a dostane vína co více či méně odpovídají, nebo vyberete víno, která vám chutnalo, a systém nabídne podobná. Myslím, že tradiční metoda „mohlo by vás také zajímat“ s ručním výběrem stylově podobných záležitostí je dostačující, ale pokrok musí být.

nove_vinarstvi_fenix  
Když jsme u toho marketingu… asi všichni víte, že před pár měsíci lehla popelem budova Nového vinařství. To okamžitě zahájilo proces obnovy a dnes již v Drnholci stojí nová (méně hořlavá) budova „Le Cube“. Navíc se vinařství inspirovalo Národním divadlem a krátce po požáru začalo vybírat na výstavbu nové budovy „en primeur“ prodejem cuvée Fénix složeného ze všech odrůd co pěstují (snad letos něco sklidí). Na webu pak mají seznam těch, co nákupem přispěli. Víno se prodává v kartonech po šesti a každá z lahví bude mít jinou vinětu, dohromady vyprávějící celý příběh. Nové vinařství od začátku přinášelo na náš trh docela dost inovací a i když mi ne vždy vyhovoval obsah lahví, tak jejich snahy bylo nutno ocenit. A tomuhle nápadu musím zatleskat. Po pravdě jsem při úvodní „en primeur“ ceně (ona totiž postupně stoupala, stejný trik použitý už u „historického vína“ Edelspitz) dva kartony zakoupil, nápad prostě zafungoval.

Komentáře používají Disqus