čtvrtek 26. listopadu 2015

Regulace prodeje vína a koňakové sci-fi, které nejspíš neuvidíte

romanee_conti_fbiJeden z důvodů, proč je nabídka vína ve špičkových podnicích v New Yorku tak zajímá, a proč NY dominuje světové vinné scéně, jsou vína od soukromých sběratelů. Doporučuji velmi zajímavý článek, který se právě tímto fenoménem zaobírá, speciálně s ohledem na navrženou novou regulaci. Ta má drasticky omezit, jakým způsobem může restaurace od soukromníků víno nakoupit, respektive tito vína prodat. Nebude to kupříkladu možné bez původního dokladu o nákupu, v případě červeného bude muset uběhnout minimálně deset let od ročníku vzniku (pro bílá a růžová pět let) a nepůjde prodat vína, které vlastníte méně než dva roky. Na archetyp kapitalistické společnosti a jedno z nejdůležitějších center západní civilizace mi to přijde jako dost zvláštní regulace :-) I když… jde vlastně o snahu hrát do karet velkým distributorům a značkám a omezit malé soukromníky, něco co sledujeme momentálně i u nás docela výrazně. Ve stejnou dobu, kdy v NY mluví o podobném nesmyslu, zahájila federální policejní služba USA aukci 4711 vín ze sbírky Mr. Contiho, k deseti letům ve vězení odsouzeného Rudy Kurniawana, asi největšího (odhaleného) padělatele velkých vín. Dražená vína jsou ovšem „autentická“, žádný z jeho speciálních receptů na Pétrus či Romanée-Conti :-)

Z domácích vinic. Tedy… skoro. Vinařský fond vypsal veřejnou zakázku na reklamní aktivity pro příští tři roky. Dříve většinu práce odváděla společnost Comtech, o rozpočtech různých aktivit jste si jistě mohli přečíst již dříve a panují jisté pochybnosti, zda šlo v některých případech o rozumně a adekvátně efektu vynaložené prostředky. Comtech o zakázku již zájem nemá, mimo jiné proto, že „na nás kvůli spolupráci s Vinařským fondem stále někdo útočil a oslaboval tím značku Comtech – to nejcennější, co máme.“ Více na Mediáři.

100-Years-Billboard

A když jsme u reklamních aktivit, tak si dáme trochu koňaku. Značka Louis XIII z portfolia domu Rémy Martin si nechala natočit film, v režii Roberta Rodrigueze a s Johnem Malkovichem coby hlavní hvězdou. V čem je vtip? Jelikož do koňaku Louis XIII přicházejí destiláty klidně i sto let staré a současná mladá pálenka si tedy musí ještě dlouho počkat, stejně tak film bude mít premiéru až za sto let :o) Umístěn bude do speciálního trezoru s odpočtem a takové ty věci. Jo a taky prý rozdají tisíc lístků zásadním lidem z oboru, aby jejich potomci mohli na premiéru :-) Osobně vidím tři možné scénáře. Zaprvé celý film unikne poměrně brzy na veřejnost, vzhledem k počtu lidí co se na tom podíleli, nutnosti digitálního zpracování efektů a tak. Za druhé nebudeme mít za sto let fakt náladu na něco podobného, ty zbytky lidstva někde v jeskyních. A když se tak podívám na některé své staré zálohy na ZIPce… no těžko bych hledal, kde je načíst :-) Takže je klidně možné, že nikdo nebude tušit, jak ten dávný artefakt přehrát. Ale pokud bude na klasickém filmovém pásu, tak tento scénář snad nehrozí. Filmová políčka by šla ostatně prohlížet i u toho ohně v jeskyni, když se to tak vezme. No každopádně plakát je fajn, ukázky vypadají zajímavě… třeba se u toho (pra)vnuk jednou pobaví :-) Z marketingového hlediska zábavný nápad.

Komentáře používají Disqus
 
Related Posts with Thumbnails