pátek 3. srpna 2012

Veltlínová soutěž, olympijská vína a vinné reklamy

gruner_foreverV první z plánované série ochutnávek Generation Grüner, které mají po světě ještě více zpropagovat již nyní čím dál populárnější veltlín, přinesla ve Vídni docela zajímavý výsledek. V první dvanáctce se umístilo pět rakouských veltlínů (do soutěže jich Rakousko dalo devět, celkem bylo 39 vzorků) a rakouská vína obsadila druhé, třetí a čtvrté místo. Na první pozici překvapivě stanul veltlín německý, konkrétně Weingut Weegmüller ‘Vom Balkon der Pfalz’ 2011, navíc jeden z prvních ročníků tohoto vína. Když si vzpomenu na barrique veltlín z Rheingau, tak dneska je už možné vše :-) Z ČR se účastnila čtyři vína, na dvanáctém místě skončil ročník 2011 od Kosíka. Obecně mám pocit, že se tu veltlín podceňuje, a přitom by mohl dávat skvělé výsledky. V téhle soutěži naše vzorky předstihl Nový Zéland, Austrálie i USA :-)

Olympiáda má letos, krom hlavního gastronomického partnera v podobě McDonaldu (což je jedna z věcí, kterou si pěkně dobírá pivní reklama BrewDobu na speciál Never Mind The Anabolics), poprvé i speciální víno! A není to víno britské, tamními bublinami si připíjí při vítězství jen sportovci. Olympijský výbor vybíral taková vína, která „se doplňují s Olympijskými ideály, nabízejí zákazníkům něco nového a zajímavého, ale zároveň mají nižší alkohol a prosazují tak zodpovědnou konzumaci“. A samozřejmě jsou i Fairtrade :-) Na Olympiádu se doveze až 645 tisíc litrů Chenin Blanc z jihoafrické oblasti Stellenbosch, rosé taktéž z Jižní Afriky (postavené na odrůdách Pinotage, Shiraz a Merlot) a také červeného z Brazílie (směs odrůd Shiraz, Tempranillo a Gamay). Důvodem, proč nebylo zvoleno víno britské, není dle všeho ani množství ani typicky vyšší cena. Olympijské víno mělo být ročníku 2012 a to znamená, že touhle dobou musí pocházet leda z jižní polokoule :-)

olympic_wine

 

Nedávno jsem si stěžoval, právě u té výše uvedené pivní reklamy BrewDogu, že reklamy na víno jsou většinou dost nuda, nenápadité. V lepším případě je v nich alespoň nějaká hezká ženská, ale to je tak vše. Občas se zadaří u Champagne, jinak nic moc. Jednou z čestných výjimek jsou třeba televizní reklamy Majestic Wine, které dobře pracují s tím, že běžný zákazník je totálně zmaten šíří nabídky, nevěří si ve výběru a podobně. Tady „vinná degustace“ a tuhle reklama na Chardonnay. Zaujala mne taky grafika Foxy Wine House a další vtipná práce s tvary, byť tentokrát jde o reklamu spíše na kondomy…

foxy_wine_house

vino_kondom

Komentáře používají Disqus